Az oktatási intézményeknek fontos szerepe van abban, hogy a gyerekek és fiatalok digitális készségeit fejlesszék, illetve hogy számukra jövőálló tudást adjanak át. A pedagógusoknak minden támogatásra szükségük van az iskolákat fenntartó és üzemeltető szervezetektől, hogy munkájuk során minél innovatívabb megoldásokat tudjanak használni – ezzel pedig az oktatási intézmény eredményeit és megítélését is javítsák.
A digitális oktatás bevezetésével számtalan lehetőség nyílhat meg minden iskolafenntartó szervezet vagy oktatási intézmény előtt.
Az Önkormányzatok profitálhatnak gyermekeink megfelelő színvonalú oktatásából, hiszen a jövőre felkészítő tudás biztosítása szűkebb közösségünk és társadalmunk érdeke is.
A magániskolák, vagy akár nyelviskolák és felnőttképzési intézmények is jelentősen növelhetik hatékonyságukat, ha modern oktatási eszközökkel és tananyagokkal képesek átadni az információt tanulóiknak, mindezt akár távoktatás formájában is.
A Tankerületeknek és szakképzési centrumoknak a fenntartói szerepen túl nagyon fontos szakmai feladata, hogy a hozzájuk tartozó intézmények modern oktatást támogató eszközeit és pedagógiai módszertani anyagait biztosítsák. A digitális oktatás bevezetésével és a megfelelő keretrendszerrel lehetőség van egységes pedagógiai módszertan megalkotására, az üzemeltetett iskolák közötti tananyagok megosztására, és az eredmények naprakész követésére – mindezekkel a Tankerületek munkája is egyszerűsíthető.
A gyakorló pedagógusok érdeklődése folyamatosan növekszik a digitális környezetben megtartható tanórák iránt. Ennek fő oka, hogy az egyre fontosabb digitális kompetenciák ilyen módon adhatóak át leghatékonyabban a tanulók számára, illetve érdeklődésük is eredményesebben fenntartható.
A Vodafone olyan megoldást nyújt, ami teljesen illeszkedik a hazai oktatásfejlesztési elvárásokhoz, valamint segítjük az intézményeket a digitális oktatás lehetőségeinek megismerésében és elsajátításában.
A Digitális Tanterem programunk széleskörű előnyöket nyújt az iskolák és iskolafenntartók számára:
- Egységes digitális pedagógiai módszertan bevezetése,
- Egységes SEOS oktatási keretszoftver használata, ezzel azonos digitális tudás fejlesztése a fenntartott intézmények pedagógusai számára,
- Akkreditált pedagógus oktatás az IKT eszközök használatához és a SEOS oktatási menedzsment rendszer ismeretéhez,
- A fenntartott intézmények eredményeinek naprakész átláthatósága iskolára, évfolyamra vagy tantárgyra vonatkozóan,
- Csoportos felkészülési lehetőség felvételi vizsgákra, nyelvvizsgákra,
- Digitális tananyag megosztás lehetősége az iskolák között, online Tudástár létrehozása,
- Ingyenesen elérhető tartalmak, például digitális tanórák és feladatsorok,
- Azonnali tudásmegosztás és értékelés lehetősége a tanórákon,
- Lehetővé válik a virtuális digitális távoktatás,
- Lehetőség tanulmányi versenyek kialakítására,
- A fenntartott intézmények szakmai fejlődésének egyszerű nyomonkövetése.
A tavalyi évben több Tankerület is bizalmat szavazott Digitális Tanterem Programunknak, és bevezette megoldásunkat iskoláiban.
Amennyiben szeretne többet megtudni programunkról és támogatná intézményei fejlesztését, szakértő munkatársaink minden segítséget megadnak, hogy közösen megtalálják az Önök számára legmegfelelőbb megoldást.
Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája
A digitális eszközök használata napjainkban szinte minden munkakörben alapkövetelménnyé vált, valamint a mindennapi életünkben is egyre nagyobb szerepet kap, például ügyintézéseink során. Ha lépést akarunk tartani egyre digitalizálódó világunkkal, gyermekeinket is fel kell készítenünk ezen eszközök magabiztos használatára.
Ezt felismerve a kormány úgy döntött, hogy a köznevelésben, a szakképzésben, a felsőoktatásban és a felnőttképzésben egyaránt meg kell teremteni a digitális kompetenciák elsajátításának, illetve fejlesztésének feltételeit. A Digitális Oktatási Stratégia (DOS) kiterjed valamennyi oktatási intézmény esetében a fizikai infrastruktúra kialakítására, a digitális eszközellátására, a tanárok képzésére, a digitális oktatási tartalom fejlesztésére, valamint a rendszer digitális nyomon követésére és adminisztrációjára is.
A Stratégia átfogó célja, hogy „a köznevelés biztosítsa a társadalom és a munkaerőpiac által elvárt digitális kompetenciák elsajátításának lehetőségét, különös tekintettel a szakképzés, a felsőoktatás és az élethosszig tartó tanulás igényeire, illetve az eredményesség, a méltányosság és a hatékonyság szempontjaira.”
A DOS megfogalmazása szerint „fontos, hogy a digitális oktatás ne a hagyományos oktatás digitális eszközökkel támogatott változata legyen, hanem szemléletmódjában, módszertanaiban, követelményrendszerében is új, a digitális kor kihívásaira reflektáló, nyitott oktatási környezet jöjjön létre.”
A Vodafone Digitális Tanterem programja teljes mértékben támogatja és lehetővé teszi, hogy a fenti célokat az oktatási intézmények elérhessék, és a diákok a modern oktatás minden előnyét élvezhessék. A pedagógusok szakmai támogatásával és továbbképzésével biztosítjuk, hogy a digitalizáció gördülékenyen mehessen végbe a résztvevő iskolákban, a digitális oktatási és tanulási módszerek használata pedig motiváló legyen mind a diákok, mind a tanárok számára. Hiszen a digitális oktatás elképzelhetetlen digitális pedagógusok nélkül.